Kauai, HI

är kul just här
Jurassic Park
the Movie

beach kiss bad back shot hold on
En dag på stranden
helt utan äventyr
Spices of Life
i den botansika trädgården
Justera inte bildskärmen
tror fan att han har ont i ryggen
Hold On!
om Du inte vill lämna ön...

Hatten av för Kauai

Efter två trans-oceanska flygdagar är det härligt att komma fram till en paradislik ö som Kauai. Det är varmt, fuktigt och härligt. Samtidigt lite moln och vind som dämpar hettan. Första dagen började med en härlig frukost i soluppgången varefter vi åkte på en kayak-tur upp längs Wailua river. Efter en skogspromenad kom vi fram till ett härligt vattenfall där vi åt lunch och badade.

Andra dagen åkte vi ut med gummi-båt för att se den dramatiska Na-Palikusten. Lite snorklande på ett korallrev ger en härligare världsuppfattning. Båtfärden var formidabel men inte komfortabel.

På tredje dagen såg vi samma dramatiska berg från ovansidan. Biltur upp till molnen och en fantastisk utsikt.

Dag fyra började med att goda råd blev dyra. Anders lyfter den tunga ryggsäcken snett bakåt och får "ryggskott". I det närmaste orörlig blev han matad på stranden. Trots detta blev det en sittning på Jazz Jam med Michael Ruff framåt eftemiddagen.

Michael Ruff blev höjdpunkten även på dag fem. På dagen besökte vi de botaniska trädgårdarna (Jurassic Park) men på kvällen spelade Ruff tillsammans med Allan Thomas (musiken i baren på bröllopet) på vårat hotell. Med skräckblandad förtjusning fick vi uppleva hur det är att vara de enda i publiken med två fantastiska artister på scenen.

Näst sista dagen valde Anders att bränna sig rejält. När man äntligen hittar en strand som liksom udden i Lule' har gräsmatta nära vattnet så blir man så trygg att man kan somna i solen.

Sista dagen håller man sig nära hotellet och hänger vi poolen. Fantastikt härligt väder med sol, vind och välkomna små sommarregn om vartannat. Sent på kvällen flyger vi vidare mot San Fransisco.